Satellite Capacity Supply and Demand: Trends and Forecasts 2024-2034
상품코드:1821738
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 27 Slides
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한글목차
"위성통신 도매 수입은 2034년에 470억 달러를 돌파, 주로 비GEO 솔루션이 촉진"
본 보고서는 위성 통신 용량 분석에 대한 상세한 자료로서 다양한 용도, 주파수 대역 및 지역에 걸친 중요한 통찰력을 제공합니다.
위성 용량 수요와 공급, 수익, 가격에 관한 귀중한 정보를 포함하고 있으며, 위성 사업자와 서비스 제공업체에 전략적 제안을 제공합니다. 또한 주요 업계 동향을 조사하고 주요 이해관계자에 대한 잠재적 영향을 평가합니다.
조사 범위
다양한 용도와 지역에서의 시장 성장 가능성 평가
각 용도와 지역에 특화된 성장 촉진 동향 분석
정지궤도 위성통신(GEO)과 비정지궤도 위성통신(비GEO) 간 용량 공급, 수요, 가격 책정, 수익 기회 역학 변화 검토
각 용도의 용량 공급, 수요, 가격, 수익을 포괄하는 10년 예측
다중 궤도 및 관리형 서비스 등 주요 동향에 대한 상세 분석
고정 위성 서비스(FSS)와 고처리량 위성(HTS) 서비스의 시장 점유율 분포 분석
보고서 세분화
시장 세분화
업계별
위성통신(SATCOM)
변수
용량 공급
용량 수요
캐파 및 가격 설정
용도
비디오
유통
Direct to Home(DTH)
OUTV
백홀 및 트렁킹
기업 데이터
브로드밴드 액세스
상용 모빌리티
정부 및 군
주파수대
FSS C, Ku, Ka-band
GEO-HTS C, Ku 및 Ka-band
비GEO HTS
지역
대서양
중앙아메리카 및 카리브해
중유럽 및 동유럽
동아시아
인도양
중동 및 북아프리카
북미
태평양
남미
남아시아
동남아시아
사하라 이남 아프리카
서유럽
주요 질문에 대한 답변
비GEO 위성군(Constellation)은 어떻게 진전되어 다양한
위성 통신 용도를 혼란스럽게 하고 있는가?
위성 통신 용도, 지역, 아키텍처(GEO와 비GEO별로 위성 용량 공급, 수요, 수익은 어떻게 변화하는가?
이 경쟁이 치열한 시장에서 레거시 위성 사업자는 어떻게 차별화를 꾀하고 수익 성장을 유지할 수 있는가?
사업자가 전략 수립 시 우선시해야 할 지역, 용도, 비즈니스 모델은 무엇인가?
본 보고서의 대상자
위성 사업자 및 서비스 통합업체로서 시장 기회를 파악하고 경쟁 환경을 이해하고자 하는 분들
위성 통신 시장의 수요 변화에 대응한 전략 수립을 검토 중인 위성 제조사 및 발사 서비스 제공업체
예측되는 수급 동향을 바탕으로 자사 제품의 설계와 포지셔닝을 목표로 하는 지상 장비 제조사 및 통합업체
위성 통신의 가치 제안을 평가하고 관련 가격 역학을 이해하는 데 관심이 있는 통신 사업자 및 최종 사용자
본 보고서에서 언급된 기업
Amazon Kuiper
ArabSat
Bharti Airtel
Echostar
Eutelsat
Hispasat
Hughes
Intelsat
ISRO
Kacific
KVH
Marlink
NBN
Orange
Reliance Jio
SES
SKY Perfect JSAT
Starlink
Star One
Space42
Speedcast
Telesat
Thaicom and
ViaSat
LSH
영문 목차
영문목차
"Satellite communications wholesale revenue will surpass USD47 billion in 2034, primarily driven by non-GEO solutions."
This report serves as a detailed resource for satellite capacity analysis, delivering crucial insights across various applications, frequency bands and geographical regions.
The report includes valuable information on satellite capacity supply, demand, revenue and pricing, and offers strategic recommendations for satellite operators and service providers. Additionally, the report examines major industry trends and evaluates their potential impact on key stakeholders.
Report coverage:
Evaluation of market growth potential across different applications and regions
Analysis of growth-driving trends specific to each application and region
Examination of the shifting dynamics between geostationary (GEO) and non-geostationary (non-GEO) satellite communications in terms of capacity supply, demand, pricing and revenue opportunity
A 10-year forecast covering capacity supply, demand, pricing and revenue for each application
Detailed analysis of key trends such as multi-orbit and managed services
Analysis of market share distribution between fixed satellite services (FSS) and high-throughput satellite (HTS) services
Report segmentation:
Market Segmentation
Vertical:
Satellite communications (satcom)
Variables:
Capacity supply
Capacity demand
Capacity pricing
Applications:
Video
distribution
direct-to-home (DTH)
contribution and occasional use television (OUTV)
Backhaul and trunking
Enterprise data
Broadband access
Commercial mobility
Government and military
Frequency bands:
FSS C, Ku and Ka bands
GEO-HTS C, Ku and Ka bands
Non-GEO HTS
Geographical regions:
Atlantic Ocean region (AOR)
Central America and the Caribbean (CAMCB)
Central and Eastern Europe (CEEU)
East Asia (EA)
Indian Ocean region (IOR)
Middle East and North Africa (MENA)
North America (NAM)
Pacific Ocean region (POR)
South America (SAM)
South Asia (SA)
South-East Asia (SEA)
Sub-Saharan Africa (SSA)
Western Europe (WEU)
Key questions answered:
How are non-GEO constellations progressing and disrupting different satcom applications?
How will satellite capacity supply, demand and revenue evolve for each satcom application, region and architecture (GEO and non-GEO)?
How can legacy satellite operators differentiate and sustain revenue growth in this highly competitive market?
Which regions, applications and business models should operators prioritise in their strategic planning efforts?
Who should buy this report:
Satellite operators and service integrators looking to identify market opportunities and understand the competitive landscape
Satellite manufacturers and launch providers looking to shape their strategies in response to shifting demand in the satcom market
Ground equipment manufacturers and integrators aiming to design and position their products based on anticipated supply and demand trends
Telecoms operators and end users interested in evaluating the value proposition of satcom and understanding related pricing dynamics