소매점을 위한 통신사업자의 전략 : 10가지 사례 연구 및 분석
Operators´ Strategies for Retail Stores: Ten Case Studies and Analysis
상품코드 : 1741566
리서치사 : Analysys Mason
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 27 Slides
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한글목차

"통신사는 직접 판매에서 서비스 제공과 고객 서비스로 전환하고, 매장 내 서비스를 개혁해야 합니다."

이 보고서는 10개의 통신사가 매장 전략을 혁신하기 위해 사용한 다양한 접근 방식을 연구했습니다. 또한, 매장 내 고객 경험을 개선하고 오프라인 매장과 온라인 채널을 통합하기 위한 모범 사례를 배우고자 하는 통신사 리테일 및 전략 팀에 대한 제안을 제공합니다. 이 보고서는 Analysys Mason의 내부 조사 및 통신사 소매 및 전략 팀과의 인터뷰를 바탕으로 작성됐습니다.

이 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문

다음 기업이 사례 연구로 포함되어 있습니다.

  • Deutsche Telekom (Telekom) (Germany)
  • e& (the UAE)
  • EE (the UK)
  • Iliad (Free) (France)
  • KPN (the Netherlands)
  • Movistar (Spain)
  • Singtel (Singapore)
  • SK Telekom (South Korea)
  • Swisscom (Switzerland)
  • Virgin Media O2 (VMO2) (the UK)
LSH
영문 목차

영문목차

"Operators must reinvent their in-store offerings, shifting from direct sales to service delivery and customer service."

This report studies the different approaches that ten operators have used to reinvent their retail store strategy. The report also offers recommendations for retail and strategy teams within telecoms operators that are seeking to learn the best practices for enhancing customers' in-store experience as well as for integrating their physical stores with their online channels. It is based on Analysys Mason's internal research and interviews with retail and strategy teams within telecoms operators.

Questions answered in this report:

The following companies are included as case studies:

  • Deutsche Telekom (Telekom) (Germany)
  • e& (the UAE)
  • EE (the UK)
  • Iliad (Free) (France)
  • KPN (the Netherlands)
  • Movistar (Spain)
  • Singtel (Singapore)
  • SK Telekom (South Korea)
  • Swisscom (Switzerland)
  • Virgin Media O2 (VMO2) (the UK)
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